fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

סדנאות לבת מצווה

סדנאות מעשירות לילדות

מטרת סדנאות בת מצווה הן לא להחליף את מסיבת הבת מצווה, אלא להעניק דרך נוספת לציין את היום. 

הרעיון מאחורי הסדנאות הוא לעסוק בפעילות שהיא לא רק מהנה, אלא גם בעלת ערך. כך שמלבד המסיבה עצמה יתאפשר לכלת הבת מצווה לעשות משהו עבור עצמה ועבור חבריה. משהו בעל ערך עמוק יותר הנשאר בזכרון לזמן ארוך יותר מאשר מסיבה.

זוהי גם הזדמנות מדהימה להתנסות בדברים חדשים החושפים את כלת הבת מצווה לתחומים נוספים בחיים. סדנאות בת מצווה הן סדנאות המותאמות לגיל ובעלות אופי חגיגי ומיוחד. הסדנאות יכולות לעסוק במגוון רחב של נושאים, הכל בהתאם לתחומי העניין של כלת השמחה וחבריה. זוהי בהחלט הדרך היפה ביותר לציין את המעבר מילדות לבגרות. 

בסיומה של כל סדנה המשתתפות לוקחות איתן משהו. בין אם זה משהו פיזי שהן יצרו בסדנת יצירה או בין אם אלו כלים חשובים שהן רכשו אשר ישמשו אותן בעתיד.

סוגי סדנאות לבת מצווה

קיים מבחר גדול מאוד של סנדאות בת מצווה בשוק. כאשר כל סדנה מכילה פעילויות שונות ומסרים שונים לחיים. חלק מהסדנאות נערכות בקבוצות מאורגנות הכוללות את החברות של כלת הבת מצווה. סדנאות אחרות נועדו לפעילות משפחתית מגבשת, בהן ניתן לשלב את המשפחה הגרעינית או המשפחה המורחבת. קיימות סדנאות אחרות אינטימיות יותר, כמו סדנאות של אמא ובת אשר מתמקדות בפעילויות המותאמות למין הנשי ולקשר ההורי.

הדרך הטובה ביותר לבחור בסדנת בת מצווה מוצלחת, היא פשוט לשאול את כלת הבת מצווה איזו סדנה היא מעדיפה. בסופו של דבר אף אחד לא ידע יותר טוב ממנה מה היא אוהבת ולמה היא מתחברת. חשוב כי הסדנה לא תהיה רק לשביעות רצונכם אלא תקלע גם לטעמה האישי. הציגו בפניה מספר אפשרויות ותנו לה לבחור את הנושא הקרוב לליבה.

סדנת סטיילינג לבת מצווה

סדנת סטיילינג היא סדנה מהנה שכולה נשיות וכיף. הסדנה כוללת הנחיה של סטייליסטית שמלמדת את המשתתפות כיצד לייצר לוק מקורי ומרשים התואם את אישיותן ואת מבנה גופן. גיל 12, הוא גיל בו מתחילים להתרחש שינויים פיזילוגיים בגוף הילדה. התרחבות האגן, התפתחות החזה, עלייה במשקל וכו׳. כל השינויים האלה בעלי השפעה ישירה על דימוי הגוף של הנערה ועל הביטחון העצמי שלה. סדנה מהסוג הזה יכולה להיות מתנת שמיים. הבנות נמצאות בתקופה לא פשוטה של התבגרות ושינויים הורמונליים.

המשתתפות לוקחות חלק פעיל בסדנת הסטיילינג. הן מחליפות בגדים, משתעשעות במזוודה מלאה אקססוריז ולומדות טיפים חשובים שיקלו עליהן בבחירת הבגדים. הן ילמדו כיצד ליצור שילובים מעניינים בין פרטי לבוש שונים וכיצד לערוך קנייה חכמה ונכונה של בגדים.

ניתן לשלב גם שיעור קצר בתחום האיפור ולקיים הדרכת איפור עדין התואמת את גיל המשתתפות. הסטייליסטית תעביר הסבר כיצד מתבצעת התאמה נכונה של גווני איפור בהתבסס על גוון העור וצבע השיער. גם בנות שאינן משתמשות באיפור כלל מוצאות הרבה עניין בסדנה. כל נערה בעלת משיכה כלשהי לעולם היופי והנשיות נהינת ממידע מקצועי שישמש אותה בעתיד.

חלק מסדנאות הסטיילינג מציעות גם שולחן מתוקים ועמדות פינוק נוספות עבור הבנות.

סדנת צילום לבת מצווה

נראה כי הדבר החשוב ביותר כיום בחייהם של המתבגרים, הוא הפרופיל שלהם ברשתות החברתיות. כיום כל ילדה כבר יודעת לתפעל מצלמה ולייצר תמונות יפייפיות מפולטרות עד אפס מקום.

אז הבוגרים שבינינו אומנם מבינים שבין תמונות האינסטגרם לבין המציאות יש פער ענק. למרות זאת, גם אנחנו חוטאים בהעצמה של העולם הוירטואלי. המציאות בחיים האמיתיים והמציאות האינסטגרמית כבר התערבבו לגמריי. שני העולמות מקבלים מעמד זהה בעיני הדור הצעיר. לכן, דווקא סדנת צילום שתחשוף את כל הטריקים והשטיקים המשמשים את מובילי הדעה ברשתות החברתיות, תעזור להן להבין את הפער העצום בין המציאות לבין התמונות המוצגות.ֿ מומלץ מאוד להקפיד כי במהלך הסדנה תינתן התייחסות אודות ההשפעה של הרשתות החברתיות על חיינו. חשוב להציג בפני הבנות פרופילים מובילים המקדמים את הנושא של דימוי גוף חיובי.

הסדנה תלמד את הבנות כיצד להשתמש נכון בתאורה וכיצד לבחור זוויות מחמיאות לצילום. היא תסביר כיצד יוצרים העמדות מחמיאות בהתאם למבנה הגוף של המצולמת. בנוסף, הן ילמדו כיצד להסתכל על הסביבה מנקודת מבט של צלמת ולייצר תמונות מקוריות ויפות מתוך הסביבה הקיימת.

לסיכום, הסדנה תעניק לבנות את כל הכלים והידע הדרוש להן על מנת להינות מצילום. הבנות יצרו תמונות לרשתות החברתיות ויהנו מלמידה של כלים חדשים בתחום. במקביל, הסדנה תעביר מסר חשוב אודות דימוי גוף חיובי בתוך המציאות האינסטגרמית.

סדנאות יצירה לבת מצווה

סדנאות יצירה לבת מצווה יכולות להיות במגוון רחב של נושאים. לכול סדנאות היצירה מכנה משותף של יצירה הנובעת מתהליך של יצירת חיבור פנימי כלשהו. כלומר, הבנות יצטרכו להשליך את היצירה על משהו שקשור לחייהן האישיים. סדנת יצירה יכולה להיות יצירה של אלבום תמונות אישי. בסדנה זו המדריכה תלמד את המשתתפות טכניקות יצירה שונות ומגוון רחב של חומרים לבחירה. משתתפות הסדנה יצטרכו ליצור אלבום תמונות מעוצב על פי עולמן האישי.

סדנת בת מצווה פופולרית נוספת היא יצירת יומן אישי מעוצב. הבנות מעצבות יומן בו יוכלו לבטא את רגשותיהן בכתב, או יומן הנועד לצורך תכנון זמן. במקביל לחלק החווייתי והיצירתי שבסדנה המשתתפות מקבלות כלים חשובים לחיים. הכלים הנלמדים הם: ניהול זמן, שיטות שונות להתמודדות עם לחצים, סידור נכון של סדרי עדפויות ועוד.

בסיום הסדנה המשתתפות יוצאות עם ארגז מלא בכלים חדשים לקראת החיים הבוגרים. בנוסף, הן מקבלות מזכרת יצירתית ומקורית שהן הכינו בעצמן.

בת מצווה ערכית

בת מצווה ערכית יכולה להתקיים בצורה של סדנה או בצורה של פעילות כלשהי. המטרה בחגיגת בת מצווה ערכית היא להקנות ערכים ומסרים חשובים. מסרים אשר היינו רוצים להטמיע במתבגרת לקראת היציאה שלה לחיים הבוגרים. הנושאים יכולים להיות רבים מאוד ולהיערך במגוון רחב של דרכים. קיימות סדנאות אשר שמות דגש על נושאים חשובים כמו דימוי גוף, הישגיות, נדיבות ועזרה לזולת. אחרות מתמקדות בטיולים ובפרוייקטים ארוכי טווח הנמשכים לאורך כל שנת המצוות. שנת המצווה יכולה להיות השנה בה המשפחה מציבה מספר מטרות עבור בני המשפחה כולה. אחת המטרות שמומלץ לשים עליה דגש דווקא בגיל משמעותי זה, היא יצירת גיבוש וקרבה בין בני המשפחה.

גיל ההתבגרות הוא גיל לא פשוט. זהו גיל בו הילדה מחפשת את זהותה ובונה את האישיות שלה על פי הערכים שהקנו לה הוריה. גם לסביבה החיצונית קיימת השפעה רבה על חייה של הילדה. מטרתם של ההורים היא להבטיח מעבר חלק ובטוח עד כמה שניתן לגיל הבגרות. לעזור לילדה לקבל החלטות מושכלות ויחד עם זאת לא להרחיק את בני המשפחה מחייה הפרטיים. לצורך כך, מומלץ מאוד לשים דגש על סדנאות ופעילויות המבוססות על בניית אמון, הכלה והבנה בינכם לבינה.

בת מצווה ערכית היא דרך מצויינת לחגוג יום הולדת ולהשאיר טעם של עוד. בת מצווה ערכית תעניק לילדה הרגשה של שנה מיוחדת המסמלת אבן דרך משמעותית בחייה. תהפכו את השנה לחגיגה מתמשכת הכוללת מגוון מסרים חשובים בדרך.

סדנת אמא ובת לבת מצווה

סדנת אמא ובת זוהי סדנה המבוססת על פעילות משותפת של אם ובתה. הסדנאות יכללו פעילויות סמליות בהן הילדה עוברת טקס התבגרות מלא. האם הצופה בטקס ולומדת ״לשחרר״ את בתה ולקבל את המעבר מילדות לבגרות. באופן זה השיח בין השתיים הופך להיות מכבד ומכיל יותר. הילדה מגלה תחושת אחראיות ומבינה את תפקיד ההורים שאחראים על הגנתה ועל ניתובה למסלול הנכון עבורה. זאת מבלי ליצור תחושת שתלטנות או התנגדות מצד השתיים.

הטקס יוצר חיבור עמוק בין האם לבתה המתבגרת. היופי הוא שניתן לצפות בדינמיקה השונה שבין המשתתפות השונות בסדנה ולספוג את כל העוצמה והחוזקות שבקשרים האחרים. מעבר להיותה עוצמתית ומלמדת, מטרת הסדנה היא לחזק את הקשר החברי בין האמהות לבנותיהן. הסדנאות אינן כבדות כפי שזה נשמע וברוב המקרים מטרות הסדנה מוטמעות בתוך הפעילויות באופן סמוי. כך על ידי פעילויות מהנות המותאמות לגילן של הילדות המסרים נלמדים וחודרים אל התת מודע מבלי לגרוע מההנאה.

סדנאות אם ובת יכולות לכלול שיעורי סטיילינג, תזונה נכונה, ספורט, דימוי גוף, בישול ועוד.

כמה עולה סדנה לבת מצווה?

עלות סדנה משתנה בהתאם לסוג ולאורך הסדנה. סדנה המתקיימת מספר שעות יכולה לנוע בין 300-600 ש״ח. סדנאות אחרות יכולות להתפרש על פני מספר מפגשים או לכלול לינה ואירוח והמחירים נעים בין 1,000- 3,000 ש״ח.

כתבות נוספות בנושא

פעילויות לבת מצווה

פעילויות לבת מצווה הן למעשה שם נוסף לסדנאות. בעוד שסדנה לרוב מוגדרת כפעילות מתמשכת על פני כמה ימים. רוב האנשים נוטים לכנות כל פעילות יומית הכוללת

להמשך קריאה »