fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

איך לכתוב ברכת בת מצווה

מכתב ברכה לבת מצווה

אחד הדברים הקשים ביותר הוא לכתוב ברכת בת מצווה. בעיקר עבור אנשים המתקשים להתבטא בכתב, אך לא רק.

זה לא כל כך פשוט לבטא את רגשותינו במילים, לא כולם מצליחים להעביר מסר שישמע בצורה טובה באוזני אחרים. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו מופתעים עד כמה הברכה שלנו נשמעה טוב כל עוד היא הייתה בראש שלנו. ברגע שהוצאנו אותה על הדף היא איבדה כל הגיון.

אז איך תכתבו ברכה שתשמע טוב באוזניי כלת הבת מצווה וגם באוזניי האורחים?

אחת הטעויות הגדולות שאנשים עושים כשהם מתחילים לרשום ברכת בת מצווה היא שימוש במילים גבוהות מדי. מילים גבוהות הופכות להיות חסרי כל משמעות באוזניי ילדת הבת מצווה. ילדות בנות 12 פשוט לא מבינות ולא מתחברות לאותן מילים גבוהות. הניסיון שלנו להישמע מקוריים או חכמים באוזניי האורחים רק פוגע באותנטיות של הברכה.

טיפים לכתיבת ברכה מוצלחת

אמא ובת מתחבקות

בכתיבת ברכת בת מצווה הימנעו מ…

המנעו מחרוזים. לא רק שצורת החריזה כבר מיושנת. הניסיון ליצור חרוזים מונעת מאיתנו להשתמש במילים הנכונות והמתאימות למסר שאנחנו רוצים להעביר. ברגע שהמטרה העיקרית היא ליצור חריזה בין שורה לשורה, הברכה הופכת להיות מוזרה ומנותקת מכל רגש. רשמו ברכה בשפה פשוטה, בשפה המדוברת והיום יומית שלכם. שימו דגש על המשמעות והמסר שאתם רוצים להעביר.

בכתיבת ברכת בת מצווה כדאי ש…

במידה ואתם מהאנשים המתקשים להתבטא בכתב, הקליטו את עצמכם מברכים. אם אתם מרגישים כי אמרתם את כל מה שרציתם להגיד, השמיעו את ההקלטה ורשמו אותה על דף. כאשר הברכה כולה תהיה כתובה מולכם, יהיה לכם הרבה יותר פשוט לבצע בה עריכות והתאמות. ההתאמות יעזרו לכם לשפר אותה ולהתאים אותה לקריאה מול קהל.

הדגישו מסרים עם משפטי חכמים. כולנו מכירים כמה משפטי חכמים שנאמרו במהלך ההיסטוריה על ידי דמות כזאת או אחרת. לחלק גדול מהאנשים יש אפילו מוטו שמלווה אותם בחיים. פעמים רבות תגלו שמשפט קצר אחד מסוגל להעביר מסר ארוך ומורכב בין רגע. אם אין לכם מוטו לחיים, תוכלו לערוך חיפוש קצר בגוגל ולמצוא ציטוטים לחיים ומשפטי חכמים בתחומים שונים.

אפשרות נוספת לכתיבה של הברכה היא לבסס את הברכה כולה על משפט חכמים/ מוטו. במידה ויש לכם חיבור חזק אל המסר, פתחו את הברכה בהקראת המשפט ולאחר מכן תבנו את כל האיחולים סביבו.

בכתיבת ברכת בת מצווה הדגישו ש…

הזכירו לכלת הבת מצווה כמה היא מיוחדת. פעמים רבות קיימת נטייה להתמקד רק באיחולים עתידיים: ״שתצליחי״, ״שתהיי״ וכו׳. הקדישו רגע להוקיר את התכונות החיוביות ואת הכשרונות שקיימים בה כיום. כך תצליחו ליצור הזדהות אמיתית עם הברכה מאחר ומדובר על מצב נתון בהווה. בנוסף תעבירו מסר חשוב לילדה – שהיא מספיק טובה בדיוק כפי שהיא כיום.

הדגישו את מקומה של כלת הבת מצווה במשפחה – בין אם היא הילדה הבכורה, הסנדוויץ׳ או בת הזקונים. ציינו את מיקומה ותפקידה במשפחתכם. לכולנו חשוב לשמוע שיש לנו חלק משמעותי וחשוב במשפחה. ספרו לה כיצד היא הופכת את המשפחה שלכם לשלמה וכי בלעדייה היה חוסר בלתי ניתן להשלמה.

ברכו אותה לעתיד שיבוא. אחלו לה את מה שהיא הייתה רוצה להגשים עבור עצמה. המנעו מ״הפולניות״ שיש בכולנו כהורים. שימו רגע בצד את הפנטזיות והחלומות שרקמת עבור בתכם. אחלו לה להגשים את משאלות ליבה. הביעו תמיכה בכל דרך בה תבחר והתמקדו בחשיבותו של האושר והסיפוק שלה.

לסיכום, ברכה מוצלחת ומרגשת היא ברכה שמגיעה מהלב. ברכה שמצליחה לספר את רגשותיכם בצורה הברורה והפשוטה ביותר.

כתבות נוספות בנושא