fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

מקומות לבת מצווה

אולם בת מצווה מעוצב

לבחור מקום לבת מצווה

איך תבחרו בין מקומות לבת מצווה? המקום בו מקיימין אירוע, משפיע באופן כמעט מוחלט על אופיו. ישנם כמה מאפיינים שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים במקום בו אתם הולכים לחגוג.

לפני שתתחילו לקרוא את המאפיינים אליהם יש להתייחס, דמיינו את האווירה הרצויה מבחינתכם. דמיינו את אירוע בת המצווה האולטימטיבי עבור משפחתכם. דמיינו מראות, ריחות, תחושות ונסו לדמיין את האווירה הכללית השולטת..

סגנון האירוע

רוב האנשים אומרים כי השאלה החשובה עבורם היא: האם המקום מתאים לאירוע בת מצווה? אומנם זהו קריטריון שחשוב להתייחס אליו מאחר וישנם מקומות שלא מתאימים. אך לא בטוח שזה הקריטריון הראשון שכדאי לבחון. אתם צריכים לבחור מקומות לבת מצווה התואמים את אופי האירוע ולא להיפך.

במידה ובחרתם לערוך בת מצווה בסגנון של מסיבת בראנץ׳, מסיבה עם קייטרינג מפנק, מוסיקת רקע והופעה של אומן אורח כלשהו. לא בהכרח תצטרכו מקום הכולל רחבת ריקודים גדולה. המקום לא צריך לספק לכם מזון ולכן גם אין צורך במטבח. לכן חשוב קודם כל לאפיין את סגנון ואופי האירוע.

שאלה של מיקום

לאחר שאפיינתם את סגנון האירוע הרצוי. הגיע הזמן להשוות בין כמה אופציות מתאימות. בעיקר כדי לקבל תמונת מצב מגוונת ואמיתית של האפשרויות הקיימות. אל תבדקו יותר מידי מקומות. יותר מדי אפשרויות ייצרו בלבול גדול וקושי בקבלת החלטה. אפשרויות רבות מדי מגדילות את חילוקי הדעות בין מתכנני האירוע.

כדי להגיע להחלטה נכונה מבלי לייצר כאוס ובלבול, החליטו על האזור הגיאוגרפי שבו יתקיים האירוע. קחו בחשבון את המוזמנים ודאגו שתהיה אפשרות להסעה עבור אנשים שאינם ניידים או שמתקשים להגיע לאירוע שמתקיים במקום מרוחק. לאחר שהחלטתם על המיקום הכללי, אפשר לעבור לקריטריונים הבאים.

מספר המוזמנים

ילדים שמחים על רחבת הריקודים

גורם בעל משקל שמבדיל בין אירוע אחד לשני הוא גודל האירוע, כלומר מספר המוזמנים.

כאשר בוחרים מקום, חשוב לדעת מהו מספר המוזמנים הצפוי להגיע. יש מקומות שמתאימים יותר לאירועים קטנים ויש מקומות שמתאימים יותר לאירועים בינוניים או גדולים.

ערכו את רשימת המוזמנים עוד לפני שאתם מגיעים לראות מקום פוטנציאלי כלשהו. אחרי שיהיה בידכם את הנתון החשוב של כמות האורחים שעתידה להגיע יהיה לכם הרבה יותר קל לדעת לאן לכוון את החיפושים שלכם. 

שאלה של תקציב

קריטריון התקציב הוא קריטריון חשוב מאוד. התקציב הוא לא רק היכולת הכלכלית של משפחה אלא המוכנות שלהם להשקיע באירוע. חלק מהאנשים ישקיעו מעבר לתקציב שלהם ואחרים יעדיפו דווקא אירוע צנוע.  ההבדלים האלה נובעים בעיקר מהבדלים תרבותיים או מהחשיבות שמייחסים לאירוע הבת מצווה בקרב המשפחה. משפחות רבות בוחרות להעניק לכלת הבת מצווה הרגשה של נסיכה ליום אחד. למרות שמדובר בעניין אינדיבידואלי, מומלץ מאוד לקבוע מגבלת תקציב ולבחור במקום שנמצא במסגרת התקציב הנבחר. בדרך הזו יהיה לכם קל יותר גם להישאר בגבולות התקציב ולסנן מקומות שאינם מתאימים לחגיגת האירוע שלכם.

גן או אולם

שולחנות מעוצבים באולם

אנשים רבים מתלבטים אם לבחור בגן אירועים או אולם אירועים לצורך חגיגת האירוע. זוהי שאלה מרכזית שיוצרת התלבטות קשה. במסגרת החיפוש כדאי לבחון גם גנים וגם אולמות כדי להבין את הקונספט שיש לכל אחד מהם להציע. יחד עם זאת, במידה ומדובר באירוע חורף מן הסתם אולם אירועים או מתחם אירועים סגור יהיה הרבה יותר רלוונטי מגן אירועים או מתחם פתוח. 

במידה ואתם מעוניינים לקבל את אווירת גן אירועים למרות מגבלות מזג האוויר. קיימת אפשרות לבחור בגני אירועים מקורים המתאימים גם לתקופת החורף. במידה ויש תקציב לעיצוב האירוע, ניתן לשחק עם העיצוב ולייצר גן אירועים פסטורלי היישר בתוך האולם הסגור.

מיקום מקורי לבת מצווה

ילדות על יאכטה

פעמים רבות משפחות מחפשות משהו מקורי יותר, מקום מיוחד לחגוג את בת המצווה.

ברוב הפעמים מקום מיוחד דורש מהמשפחה השקעה של תקציב גדול יותר ומעורבות רבה יותר. ככל שהמקום יותר ״מקורי״ כך הוא פחות מותאם לאירוע מסוג זה. המשפחה היא זאת שצריכה לארגן את המקום. המשפחה צריכה למצוא ספקים האחראים על המוסיקה, התאורה, במה, קייטרינג, הפעלות, שולחנות, כסאות, כלי אוכל ועוד. במידה ואתם אוהבים ליצור ״יש מאין״ ורוצים להסב מקום שלם למתחם חגיגי, יש המון רעיונות למקומות מטורפים ומקוריים.

גם אולם אירועים ניתן להפוך למקום מקורי ומיוחד על ידי עיצוב ייחודי שיהפוך אותו לכל מה שתרצו. הכל תלוי בתקציב אותו תרצו להשקיע.

כתבות נוספות בנושא