fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

פעילויות לבת מצווה

פעילויות לבת מצווה הן למעשה שם נוסף לסדנאות. בעוד שסדנה לרוב מוגדרת כפעילות מתמשכת על פני כמה ימים. רוב האנשים נוטים לכנות כל פעילות יומית הכוללת למידה של טכניקות ומיומנויות חדשות בשם ״סדנה״.

במאמר הבא נסקור מספר סגנונות של פעילויות לבת מצווה.

פעילות משפחתית לבת מצווה

פעילות משפחתית לבת מצווה היא דרך נהדרת לחזק את הקשר האישי בין בני המשפחה. לא תמיד צריך לבחור בפעילות מיוחדת הכוללת שיחות עומק או מסרים נסתרים. לעיתים גם פעילות מהנה של אפייה או יצירה משותפת יכולה לעשות את העבודה. תחשבו כמה פעמים באמת יצא לכם לשבת יחד עם כל המשפחה וליהנות מפעילות משותפת. זמן משפחה אמיתי ואיכותי ללא הסחות דעת של עבודה, טלפונים ומטלות בית שונות. ברוב המקרים לילדים כלל לא משנה מה הפעילות, אלא עצם החוויה המשותפת עם כל המשפחה היא שמעצימה את העניין כולו.

תוכלו לבחור בפעילות משפחתית המשלבת מעט תחרות, להתחלק לקבוצות של ילדים נגד הורים או בנים נגד בנות. ניתן לבחור בפעילויות יצירה בהן כל אחד מבטא את היצירתיות שלו ומכין יצירה עבור אחד מבני המשפחה. כל הפעילויות האלו חושפות צדדים חדשים שטרם הכרתם בילדתכם והיא נחשפת לצדדים חדשים שלכם ושל אחיה ואחיותיה.

פעילות לבת מצווה

בנות במעגל בסדנה

פעילות לבת מצווה נערכת בבית, באולם או בכל מקום שתבחרו. כאשר חוגגים באולם אירועים, הפעילות משמשת כפתרון נהדר לאסוף את המוזמנים ולהעניק להם תעסוקה מהנה עד שכלל האורחים יגיעו לאולם. בזמן זה אתם חופשיים לקבל את האורחים שמגיעים לאולם ולדאוג לארגונים אחרונים . האורחים שמגיעים מצטרפים לפעילות ונהנים מהחוויה. הפעילות יכולה להיות מותאמת לילדים בלבד או לילדים ולמבוגרים כאחד.

פעילות לבת מצווה יכולה להיות לשמש גם כאירוע מיוחד בפני עצמו. ניתן לחגוג את חגיגות יום ההולדת באמצעות פעילות מהנה לכל החברים של כלת הבת מצווה או לבני המשפחה. ברוב הפעמים הפעילות נערכת בבית או בלופט. ניתן להגיש כיבוד קל, להזמין שולחן מתוקים מעוצב או קייטרינג מותאם לקהל הצעיר. הפעילות אורכת בין שעה וחצי לשעתיים, תוסיפו לזה זמן נוסף לאכילה ולטקס עוגה ויש לכם אירוע בת מצווה מושלם של כמה שעות.

פעילות לבת מצווה בבית

אם חשבתם שפעילות לבת מצווה בבית לא יכולה להיות חוויה מדהימה במיוחד, אתם טועים בגדול! כל מה שצריך לפעילות ביתית הוא להכין שולחן וכסאות לפי מספר המשתתפים, נשנושים וכיבוד קל. כמובן שניתן להשקיע יותר ולהזמין קייטרינג לארוחת צהריים לכל המוזמנים, שולחן מתוקים מעוצב שיגנוב את ההצגה אך בהחלט ניתן להסתפק בפיצות וכריכים בהכנה ביתית. מגוון הסדנאות גדול מאוד ולכל סדנה דרישות משלה. לעיתים תוכלו לבחור בסדנה בהתאם למגבלות קיימות של ציוד, מקום ותקציב. אם תבחרו בסדנה הנכונה כל המגבלות האלה לא יורגשו.

המלצות לפעילויות בהתאם למגבלות שונות

להלן מספר אפשרויות לפעילויות בהתאם למגבלות שונות

מגבלת תקציב

פעילות לבת מצווה ממוצעת אורכת כשעה וחצי עד שעתיים. בזמן הזה המוזמנים בוודאי יצפו לכיבוד ושתייה שינעימו את השהות שלהם במקום. הרי מי מזמין אורחים ולא מוציא כיבוד, נכון? אבל התקציב לוחץ ואין אפשרות להזמין קייטרינג או אפילו מספר מגשי פיצה שעלולים להסתכם במאות של קלים.

פתרון #1 : סדנת אפייה

פיצות בסדנת אפייה

סדנת אפייה מבוססת על הכנה של פיצות או מאפים שונים. למידה של טכניקות רידוד ואפייה אשר בסופה כל אחד מקבל תוצר אפייה מוגמר וטעים שהוא יכול לאכול. בסוף הסדנה נהוג לשתף את כלל התוצרים במרכז השולחן וליצור ארוחה משותפת מכל המאפים. במצב כזה חסכתם לעצמכם את הצורך בארוחה מלאה ותוכלו להכין שולחן נשנושים פשוט לצד שתייה קלה בלבד.

פתרון #2: סדנת סושי

סדנת סושי היא סדנה המבוססת על הכנה של מגוון רולים של סושי. כל אוהבי הסושי יודעים שכשיש סושי בסביבה משאירים מקום פנוי בבטן. בסיום הסדנה כולם נהנים מארוחת סושי בעבודת יד. גם בסוג פעילות זאת המבוססת על הכנה של אוכל לא תצטרכו לדאוג לאירוח ותוכלו לחסוך בעלויות רבות.

פתרון #3: סדנת זילוף

בדומה לשאר הפעילויות המבוססות על הכנה של מזון. גם פה המוזמנים הולכים לנשנש והרבה. בשונה מסדנת האפייה וסדנת הסושי כאן מדובר במאכלים מתוקים. סדנת זילוף וקישוט של עוגות, קאפקייקס וכו׳. לכן, במצב כזה תוכלו דווקא לחסוך בשולחן המתוקים ולדאוג לכיבוד קל המבוסס על כריכונים, סלטים ופסטות שניתן להכין בקלות ובתקציב נמוך. כי הקינוח הוא על חשבון הסדנה.

מגבלת מקום

לא תמיד מתאפשר לנו להזמין את מספר המוזמנים שהיינו רוצים מאחר ויש מגבלה של מקום. לא לכולם יש חצר או שטח חיצוני בו ניתן לארח או לעיתים המזג אוויר פשוט לא מאפשר ישיבה בחוץ. הכנו לכם מספר פתרונות כדי שלא תצטרכו להתפשר על המוזמנים שלכם ולאפשר חגיגת בת מצווה עם פעילות בהרכב מלא.

פתרון #1: פעילות כוללת מיקום

חלק מהפעילויות מתקיימות במקום ייעודי של המפעיל. לדוגמה סדנאות תפירה יתקיימו בסטודיו ייעודי הכולל מספר שולחנות ומכונות תפירה, בדים וכל האביזרים הדרושים. תוכלו לבחור בסדנאות המאפשרטת הגעה למקום ומכילות את כל הציוד הדרוש לכם בהתאם למספר המשתתפים.

פתרון #2: פארק ציבורי

אם מזג האוויר מאפשר ניתן לערוך את הפעילות בפארק ציבורי. חלק מהפארקים כולים שולחנות פיקניק, ניתן לארגן מספר שולחנות מתקפלים או פשוט לפרוש מחצלות על האדמה. כך או כך הפארק מספיק גדול כדי להכיל את כולם. ניתן להביא גנרטור במידה ויש צורך בנקודת חשמל עבור מוסיקה או מכשירי חשמל הדרושים לסדנה

פתרון #3: וילה או לופט

וילות או לופט להשכרה למספר שעות, מאפשר לכם לארגן א הפעילות במקום גדול יותר מאשר בבית. מקומות אלו לרוב כוללים דברים נוספים כמו שולחנות משחק, בריכה ועוד. כך שתוכלו בקלות להמשיך את החגיגות גם לאחר שהפעילות תסתיים. בקשו מבעלי המקום לדאוג לכם לציוד נוסף במידת הצורך (שולחנות, כסאות, כלים חד פעמיים וכו׳)

כתבות נוספות בנושא

סדנאות מעשירות לילדות

סדנאות לבת מצווה

מטרת סדנאות בת מצווה הן לא להחליף את מסיבת הבת מצווה, אלא להעניק דרך נוספת לציין את היום.  הרעיון מאחורי הסדנאות הוא לעסוק בפעילות שהיא לא

להמשך קריאה »