fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

רעיונות לסדנאות מגניבות להורים ולחוגגת בת המצווה

צילום אירוע בטלפון

המעבר מילדות לבגרות הפך בשנים האחרונות לאירוע מתמשך ומושקע. לסמליות של גיל 12 מתווסף תוכן אמיתי, כזה שעוזר לנערה לגדול באמת. סדנאות משותפות עם ההורים, ועם האחים אם יש, הן תחנה משמעותית במסע הכיפי, וכאן בעמוד תמצאו רעיונות לפעילויות מגניבות במיוחד.

סדנת בישול – כי גם בגיל 12 אפשר להיות מאסטר שפית

ההצלחה של תוכניות כמו מאסטר שף, משחקי השף, בואו לאכול איתי וכו’ נובעת מסיבה פשוטה: אוכל הוא מרכיב מרכזי בחיים של כולנו. הכנת מטעמים שונים מביאה לידי ביטוי יצירתיות וגם תכנון קפדני, וגם אישיות לצד עבודת צוות. ההנאה מתחילה כבר בשלב הבישול / אפייה / צלייה / אידוי וכו’, מתעצמת בשלב הזלילה, והמשפחה כולה זוכה בזמן איכות. עבור בת ה-12 סדנא כזו היא הזדמנות מצוינת לפתח יכולות קולינריות, ועוד סיבה טובה לבחור בכיוון הזה היא המבחר: בין השאר תוכלו לבחור בין סדנת שוקולד לסדנא איטלקית לסדנת עבודה עם בשרים לסדנא טבעונית והאפשרויות עוד רבות ומגוונות.

סדנת ריטריט – העצמה אמיתית לקראת ההתבגרות

ריטריט הוא חוויה יוצאת דופן גם לבנות 12 וגם להורים. השילוב המדויק בין תרגולים מעצימים כמו יוגה, מיינדפולנס והילינג לבין פינוקים שונים מייצר אירוע מוצלח במיוחד, בכל שלב בחיים. עוד סיבה שבגללה מתאימה סדנת ריטריט לכל גיל היא השלווה. כל מי שחווה או חוותה ריטריט יודעים שלתחושה הזו יש תועלת עצומה, ובפרט כשהשגרה אינטנסיבית ועמוסה.

ערך נוסף הוא החיבור – של בת ה-12 למי שהיא, של ההורים למי שהם, וגם בינם לבין הנערה שהביאו לעולם בגיל שבו החיבור כבר לא כל כך מובן מאליו… 

התנדבות – לעשות טוב לעצמכם ולאחרים

כיוון אחר לגמרי, מגניב גם כן, הוא התנדבות. אפשר לעשות את זה במתכונת מצומצמת – בת ה-12 וההורים בלבד – ואפשר לרתום עוד בני משפחה וחברים/חברות. כמו כן יש כמובן בחירה גם לגבי המקום שבו מתנדבים וסוג העשייה: ניקוי חופי ים מזוהמים, צביעת דירה של קשישים, התנדבות עם בעלי חיים, אפיית עוגיות ומכירתן כשהכסף נתרם למטרה קרובה ללב בת ה-12, ועוד ועוד.

כשבוחרים בהתנדבות, מבליטים ערכים כמו ראיית האחר, מחויבות לזולת, אכפתיות ונתינה (שתמיד יש בה גם קבלה) – ערכים שלגמרי כדאי להקנות לכל נערת בת מצווה.

סדנא אתגרית – אם תרצי את יכולה

בגיל 12, כך על-פי היהדות, הילדה הופכת לבוגרת ואחראית למעשיה. המהות של השינוי היא להבין – להבין באמת! – ש”שווה. רוצה. יכולה” הוא לא עוד סלוגן, אלא מציאות. סדנא אתגרית, וגם בקטגוריה הזו האפשרויות רבות מאוד, מספקת הוכחה מצוינת לקביעה הזו. כשנערה בת 12 צולחת אתגר שאולי בהתחלה נראה מאיים, היא מפנימה לעומק את העובדה שהיא יכולה. שהיא כבר לא ילדה קטנה אלא נערה בעלת מגוון רחב של כישורים ואיכויות ובהתאם מסוגלת לצלוח כל מכשול ולהגשים כל מטרה.

כתבות נוספות בנושא