fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

סדנאות לילדים

איך להתכונן לבת מצווה?

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה מאוד בביקוש לסדנאות לילדים. הסדנאות מתקיימות במסגרת מסיבות ימי הולדת, אירועי בת/ בר מצווה, מסיבות בית ספר, אירועים חברתיים וכו׳. 

היתרון הגדול בסדנאות למיניהן הוא היכולת ליצור פעילות מאתגרת, מהנה ומגבשת עבור המשתתפים בה. המטרה של כל סדנה היא ליצור חוויה מהנה במיוחד עבור הילדים, חשוב מאוד לבחור בסדנה שאופי הפעילות בה מתאים לאופיים של המשתתפים על מנת להעניק חוויה חיובית ככל האפשר.

במאמר הבא נסקור מספר סוגים של סדנאות מקוריות ופופולריות שילדים אוהבים, כאשר לכל סוג סדנה יתרונות וחסרונות. 

סדנת שייקים לילדים

סדנת שייקים היא סדנה צבעונית, מהנה וטעימה במיוחד. במהלך הסדנה מתקיימים הפעלות ומשחקים שונים המבוססים על שייקים ושילוב טעמים. במהלך הסדנה הילדים יהנו מתחרויות קבוצתיות ואישיות, מוסיקה, הכנת שיקיים וכמובן טעימות וחשיפה למגוון טעמים חדשים. הסדנה מומלצת מאוד לימי הולדת, מסיבות בת מצווה ואירועים חברתיים שונים. 

חסרונות: ילדים הרגישים לסוגי מזונות שונים נדרשים לנקוט במשנה זהירות במהלך הסדנה. יש להקפיד לעדכן בנוגע לכל רגישות של מזון של אחד מהמשתתפים על מנת להשתמש בתחליפים במידת הצורך. 

יתרונות: ילדים בררנים במיוחד שאינם חובבים גדולים של פירות וירקות עלולים להפתיע אתכם ולהינות משקיים בריאים ומזינים במסגרת הפעילות הקבוצתית. חשיפה לטעמים ומרקמים חדשים עלולה להפחית את ההתנגדות של הילדים בנוגע לצריכה של פירות וירקות למיניהם. אופי הסדנה מתאים מאוד למשתתפים משני המינים ומשמש כאטרקציה מעולה לבת מצווה.

סדנת תיפוף ומוסיקה

ילדים שאוהבים להתנסות בנגינה, תיפוף או ריקוד יהנו מאוד מסדנאות תיפוף וריקוד למיניהן. סדנאות מסוג זה מותאמות לרוב לשני המינים וכוללות פעילויות מוסיקליות מהנות במיוחד. כחלק מהסדנה המשתתפים יתנסו בעמידה מול קהל, חשיפה לכלי נגינה ואף בתרגילי משחק שונים. סדנה מוכרת בתחום היא סדנת מיומנה אשר מאפשרת למשתתפים לחוות את עולם המוסיקה בצורה מקורית ובלתי נשכחת.

יתרונות: שיפור כישורי משחק והתנסות בעמידה מול קהל, שיפור הביטחון העצמי של המשתתפים, ביטוי עצמי ושיפור אינטרקציה חברתית, גיבוש וחשיפה לסגנונות מוסיקליים חדשים. 

חסרונות: ילדים ביישנים במיוחד המסרבים לשתף פעולה עלולים לחוות קושי במהלך הסדנה. ילדים בעלי קושי בוויסות חושי יתקשו להכיל את עוצמת המוסיקה והנגינה במהלך הסדנה.

סדנת שוקולד לילדים

מי לא אוהב שוקולד? סדנת שוקולד היא סדנה פופלרית מאוד עבור ילדים בכל הגילאים. סדנאות אלו נערכות במסגרת חגיגות ימי הולדת, בת מצווה ועוד. הילדים נהנים מסדנה מתוקה במיוחד בה הם מכינים קינוחי שוקולד שונים בעצמם. הילדים זוכים לייצר לעצמם ממתקי שוקולד בצורות שונות, לקשט ולעצב אותם כאוות נפשם. חלק מהסדנאות מציעות פעילויות חברתיות שונות הכוללות תחרויות, טעימות, אפייה ועוד.

יתרונות: הילדים יהנו משוקולד באופן חדש שטרם התנסו בו, הם יכינו לעצמם את הממתקים האהובים שלהם ויזכו להעשיר את הידע שלהם בנוגע לשוקולד. הסדנה אהובה מאוד על ילדים משני המינים ומאפשרת משחק והנאה תוך כדי זלילה מהנה.

חסרונות: ילדים הרגישים לחלב או ילדים סכרתיים לא יוכלו להשתתף בסדנה. יש לברר האם ניתן לספק שוקולד שאינו כולל רכיבים אלרגניים או חלב פרה (בהתאם לרגישות המשתתפים). הסדנה אהובה מאוד על שני המינים ומתאימה מאוד כפעילות לבת מצווה וימי הולדת.

סדנת אפייה לילדים

עוד סדנה פופולרית היא סדנת האפייה. סדנאות האפייה מתקיימות במסגרת של הורה וילד או קבוצת ילדים. לרוב הסדנה מתאימה לילדים בגילאים מבוגרים יחסית מאחר ונדרשות מיומנויות  שונות כמו: לישה, ערבוב, רידוד ואפייה. הסדנה מתאימה מאוד כפעילות לבת מצווה ויכולה להוות פעילות מגבשת בין אם לבת, חברים ואפילו בין בני משפחה שלמה. במהלך הסדנה המשתתפים ילמדו טכניקות אפייה, כללים, מתכונים ואף יתנסו בתהליך האפייה בעצמם.

חסרונות: הסדנה אינה מתאימה לילדים ומשתתפים רגישים לגלוטן, לא תמיד המתכונים והסדנה מותאמים לצליאקים. יש לבדוק האם קיימת תחלופה כלשהי. לא מתאים למשתתפים שאינם אוהבים להתעסק בבישול ואפייה.

יתרונות: סדנה המאפשרת פעילות של ״ריפוי בעיסוק״ פעילות הלישה נמצאה כמרגיעה ומשחררת מאוד עבור ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז. כמו כן, הסדנה מגבשת מאוד ומעניקה כלים חיונים לחיים עבור חובבי הבישול והאפייה.

כתבות נוספות בנושא