fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

מחיר בוק בת מצווה

בוק בת מצווה

כולנו יודעים שבוק בת מצווה הוא חלק בלתי נפרד מחגיגות יום הולדת 12.

בין אם אתם מתכננים הפקת ענק במדבר, חגיגות סטנדרטיות באולם אירועים או משהו צנוע עם המשפחה הקרובה רוב הסיכויים שעל בוק בת מצווה אתם ממש לא הולכים לוותר.

כדי להבין כיצד מתומחר בוק בת מצווה בואו קודם נבין ממה התמחור בכלל מורכב.

הדברים העיקריים שמרכיבים את מחיר הבוק הם: יום הצילומים, ריטוש ועיבוד התמונות והדפסת האלבום.

שלושת המרכיבים האלה הם בסופו של דבר יקבעו איך יראה הבוק שלכם.

יום צילומים לבוק בת מצווה

יום צילומים לבוק נערך מספר ימים או מספר שבועות לפני האירוע עצמו. תלוי בלוח הזמנים שלכם ושל הצלם הנבחר. לעיתים, אנשים מעוניינים בצילום בת מצווה בקונספט מסויים. לכן זמני הצילום ואופן הצילום ישתנו בהתאם לתוצאה שרוצים להשיג. לדוגמא, אנשים שמאוד אוהבים צילומי חורף מושלגים בסגנון של נסיכת הקרח יצטרכו להקדים או לדחות את הצילום לתקופת החורף, על מנת להצטלם ברמת הגולן. אחרים בוחרים לשלב את הצילומים יחד עם טיול בת מצווה מהנה ויוצאים לחו״ל, שם הם גם מבצעים את הצילומים בתנאים הרצויים.

מי שרוצה ליצור תמונות ייחודיות ואינו מעוניין לצאת לחו״ל או לדחות את מועד הצילומים, יוכל להשתמש בסטודיו מאובזר המאפשר מגוון רקעים ואביזרים לבחירה.

לרוב, צילומים סטנדרטיים בסטודיו או בחוץ עורכים כשעה וחצי. צילומי חוץ מתקיימים בשעות אחר הצהריים, אלו הן השעות הטובות ביותר מבחינת התאורה ליצירה של תמונות מושלמות. שימו לב, במידה והצלם מתעקש לצלם אתכם בחוץ בשעות אחרות כנראה שהוא מנסה להגדיל את ההספק שלו מבחינת כמות עבודה יומית, אך דבר זה בהכרח יפגע בתוצאות.

עלויות צילום סטנדרטיות נעות בין 1000-3000 ש״ח. משך הצילומים הוא כשעה וחצי עד שעתיים. במידה והצילום מתבצע בסטודיו שאינו בבעלות הצלם, יתכן ותדרשו לשלם עבור ההשכרה של הסטודיו. העלויות יכולות לנוע בין 500- 1500 ש״ח בהתאם לאיבזור הסטודיו והשימוש בציוד העומד לרשותכם.

הדפסת האלבום

לאחר הצילומים כל התמונות עוברות אליכם לצורך סינון ובחירה של תמונות נבחרות לאלבום. מומלץ לבחור בין 60 -100 תמונות שיעברו ריטוש ויודפסו לאלבום. ככל שכמות התמונות קטנה יותר כך גודל התמונות גדול ומרשים יותר. הימנעו מבחירה מרובה של תמונות מאחר ובסופו של דבר תקבלו אלבום מלא בתמונות קטנטנות שיאבדו את האפקט לחלוטין.

האלבומים המודפסים הם אלבומים דיגיטליים, אלו הם אלבומים שהתמונות מודפסות ישירות על העמודים. הגדלים הפופולריים הם 30*60 ס״מ של 40 עמודים, או 40*20 ס״מ של 30 עמודים.

העלויות לבוק בת מצווה נעות בין 1200- 3,000 ש״ח. המחיר עלול להשתנות במידה והצילום כולל גם צילומי חוץ וגם צילומי סטודיו. בנוסףרמת העריכה והעיבוד של התמונות גם כן משפיעות על המחיר הסופי.

חבילות צילום רבות מציעות לכם בוק בת מצווה באלבום גדול ואלבום נוסף הכולל צילומים מהאירוע. לרוב תשלמו עבור אלבום נוסף המכיל צילומים מהאירוע כמה מאות שקלים בודדים. זאת מאחר ואין צורך בעבודת ריטוש לתמונות מסוג זה.

במידה ובחרתם באותו הצלם שיצלם עבורכם את האירוע ואת בוק הבת מצווה, תוכלו לשלב את תמונות הבוק של הילדה יחד עם התמונות מהאירוע ובכך ליצור אלבום אחד מלא לבת מצווה. זכרו כי מומלץ לבחור עד 100 תמונות סה״כ, במידה ותבחרו לשלב, מספר התמונות מצילומי הבוק יהיה נמוך יותר בעקבות הגבלת כמות התמונות.

רמת העיצוב והחומרים של בוק בת מצווה

חלק מהצלמים מקפידים על סטנדרט עבודה גבוה ואיכות חומרים טובה. הם יבחרו באלבום באיכות גבוהה העשוי כריכה מעוצבת ואיכותית. חלקם יציעו שילוב של חריטה או עיטוף בכריכת משי. הדפים הפנימיים באלבום יהיו איכותיים ועבים שמחזיקים לאורך זמן. הדבקת האלבום נעשית בצורה מקצועית ללא סימני דבק מרוחים וההדפסה היא איכותית מאוד ברזולוציה גבוהה.

בדקו האם עיצוב התמונות מבוצע על ידי מעצב גרפי מקצועי. במידה ובחרתם בצילומים בסגנון פיה ביער, אגדות או כל סגנון אחר המחייב עיבוד תמונות מקצועי ומסובך, המחיר יעלה בהתאם לכמות העבודה הנדרשת. חלק מהצלמים מסתפקים בפילטרים או עריכה מינמלית, זה יתאים בעיקר לצילומי חוץ או צילומי סטודיו שבוצעו בתנאי תאורה מושלמים. בגדול, ככל שכמות העיצוב והריטוש של התמונות קטנה יותר, עלויות האלבום יהיו נמוכות יותר.

רוב הצלמים עובדים בסטנדרט קבוע. הצלמים בוחרים בבית דפוס עיקרי לעבוד מולו על פי קריטריונים של מחיר, איכות חומרים ותודעת שירות. ברוב המקרים הצלמים לא יבצעו התאמות מיוחדות לפי דרישות הלקוח, אלא אם בית הדפוס שמולו הם עובדים מסוגל לספק את הפיתרון.

במידה ואתם מחפשים עבודה באיכות גבוהה, מומלץ לבחור בצלם שהחבילה הבסיסית והזולה ביותר שהוא מציע מבוצעת בסטנדרט גבוה של עבודת ריטוש והדפסה. כך תדעו שהצלם שבחרתם דוגל בעבודה איכותית עם כל לקוחותיו והוא לא ינסה לחסוך עליכם כמה שקלים. חיסכון עלול לפגוע באיכות העבודה.

חופשות בת מצווה משפחתיות

בוק בת מצווה בלופה או וואו

2 אפליקציות מובילות שמאפשרות הדפסה עצמית של אלבומי תמונות דיגיטליים הן לופה ווואו.

עלויות ההדפסה זולות מאוד והן נעות בין עשרות למאות שקלים בהתאם לסוג האלבום. האפליקציות מאפשרות לנו עיצוב אוטומטי של האלבום במגוון פורמטים, כריכה קשה או רכה וכו׳. ואם זה לא מספיק, נוכל גם להשתגע ולהדפיס פורטרטים נבחרים על זכוכית, עץ וכו׳.

חלק מהאנשים בוחרים לבצע צילומי בוק מקצועיים ללא הדפסת אלבום. לאחר מכן הם מדפיסים בעצמם את האלבום דרך אחת מהאפליקציות המוכרות. לעיתים צלמים מציעים את השירות הזה כחלק מהחבילה ובכך מאפשרים מחירים אטרקטיביים יותר ללקוחותיהם.

ֿחשוב לדעת, כי איכות ההדפסה דרך האפליקציות אינה גבוהה במיוחד. לא סתם המחיר אטרקטיבי ואתם אלה שמבצעים את התהליך בקלות רבה באופן עצמאי. במידה ואינכם מייחסים חשיבות רבה לאיכות החומר וההדפסה, ייתכן וזהו הפתרון המשתלם ביותר עבורכם.

כתבות נוספות בנושא