fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

איך לארגן בת מצווה ולהישאר שפויים?

סידור השיער לבת מצווה

כשגיל 12 של הילדה הקטנה שלנו מתקרב מתחיל לעלות מפלס הלחץ והמתח. ״איך לארגן בת מצווה? מה עושים? איפה חוגגים? מתי חוגגים? כמה כל זה יעלה לנו?״ מיליון שאלות שרצות לנו בראש… חלק מהאנשים מתייעצים עם בני משפחה וחברים בעלי ניסיון ובוחרים ללכת בעקבותיהם. המשפחה סוגרת את אותו המקום, את אותם הספקים וחוגגים בת מצווה בסגנון ״העתק הדבק״. מבחינתם אין כמו ללכת על בטוח. אחרים לעומת זאת, מחפשים את מה שמתאים לאופי של כלת המצווה ובני המשפחה. הם רוצים לארגן את הבת מצווה הייחודית שלהם ומאמינים כי תכנון אירוע משפחתי הוא חלק מהחוויה הכוללת.

ממה מתחילים?

הדבר הראשון לפני הכל הוא להחליט על התאריך או המקום בו יתקיים האירוע. 

חלק מהאנשים בוחרים קודם את התאריך הרצוי ולאחר מכן מחפשים מקום לחגוג בו את האירוע. לעיתים הדרך הזאת עלולה להיות מורכבת מאחר ואתם חייבים לבחור מקום שיהיה פנוי בתאריך שבחרתם. יתכן ותצטרכו לעבור מספר מקומות עד שתמצאו מקום לשביעות רצונכם שפנוי בתאריך הנבחר. לעיתים מגיעים למצבים של פשרה בשל חוסר ברירה. 

דרך נוספת היא לבחור קודם את המקום בו רוצים לחגוג את האירוע. לאחר מכן המקום יציע מספר תאריכים פנויים לבחירתכם. באופן הזה תחסכו כאב ראש בחיפושים אחר מקום פנוי בתאריך ספציפי. למרות זאת, ייתכן מאוד כי התאריך הפנוי הקרוב ביותר, יהיה רחוק משמעותית מהתאריך יום ההולדת המקורי.

בחירת ספקים לבת מצווה

את הספקים אתם בוחרים רק בשלב השני, לאחר שסגרתם את התאריך והמקום בו יתקיים אירוע הבת מצווה. השאלה הראשונה שכל ספק שואל היא: ״באיזה תאריך האירוע״ במידה והספק פנוי הוא יישרין את תאריך האירוע והמיקום ביומנו. 

סדר בחירת הספקים הוא לא קריטי. יחד עם זאת מומלץ לסגור קודם את הספקים הספציפיים שאתם רוצים. במידה ואתם מעוניינים בצלם ספציפי לאירוע או במעצבת ספציפית לאולם, מומלץ קודם כל לפנות אליהם ולסגור איתם את כל הפרטים. אל תשאירו אותם לסוף מאחר וספקים מוכשרים ומומלצים ממלאים יומנים דיי מהר. 

טיפ חשוב: לפני שאתם מתחילים לדון עם ספקים שונים בכל הפרטים של האירוע ולהתמקח איתם על עלויות החבילה ודאו כי הם פנויים בתאריך הנבחר. לא פעם מבזבזים זמן רב על שיחות סרק כאשר בסוף מתברר כי הספק כלל אינו פנוי לעבוד איתכם.

ספקים מומלצים ממקום האירוע

השאלה ״איך לארגן בת מצווה״ מתחילה בחיפוש ספקים. רוב אולמות האירועים עובדים בשיתוף פעולה עם ספקים שונים, ברוב הפעמים בפגישת הסגירה הם יציעו לכם להיפגש עם צלם הבית, מעצבת הבית, מעצבי שולחנות קינוחים וכו׳. לעיתים הספקים משלמים לבעלי האולם עמלה על הפניות של לקוחות ובמקרים אחרים בעלי האולם באמת רוצים להעניק חווית שירות מדהימה ללקוחות שלהם. 

לא משנה מה הסיבה לכך, בדקו האם ההצעה משתלמת והאם העבודה עומדת בסטנדרטים שלכם. חלק מהמקומות ימליצו רק על ספקים איכותיים ומקצועיים בעוד אחרים יתאמצו רק לגזור קופון. אל תסגרו עם ספקים לפני שנפגשתם איתם בזום או פנים מול פנים. בקשו לראות עבודות, המלצות וצילומים של העבודה בשטח.

שמלות לבת מצווה

בכל הקשור לשמלות לאירוע הבת מצווה קיימות שלוש אפשרויות: לתפור, לקנות או להשכיר שמלה. לא משנה באיזה דרך תבחרו הקפידו להתחיל בתהליך מספיק זמן מראש. אתן ממש לא רוצות להישאר ביום האירוע בלי שמלה ללבוש.

תפירת שמלה לבת מצווה

במקרה שבחרתן לתפור שמלה, מומלץ ליצור קשר עם התופרת לפחות חודשיים לפני האירוע. זמן התפירה משתנה בהתאם למורכבות השמלה ולכמות השמלות שעל התופרת לתפור. במידה ובחרתם לתפור שמלה לאמא ולבת או לתפור מספר שמלות לכלת הבת מצווה, יידרש זמן רב יותר לתפירה ומדידות. מומלץ מאוד ליצור קשר עם התופרת ברגע שידוע לכם על תאריך האירוע. התופרת תדע להיערך לכך ולהנחות אתכן מתי ואיך מתחילים. בזמן הזה תוכלו לחפש ברחבי האינטרנט אחר דוגמאות והשראות שאהבתן. דוגמאות אלו יעזרו לתופרת להבין את טעמכן האישי.

קנייה/השכרה של שמלת בת מצווה

במידה ובחרתן לקנות שמלה מוכנה קחו בחשבון שגם היא כנראה תצטרך לעבור התאמות ותיקונים. מומלץ להתחיל לחפש שמלה לפחות חודש וחצי מראש. לא תמיד פשוט למצוא את שמלת החלומות שלכן מוכנה על קולב. ייתכן ותאלצו לעבור כמה חנויות או כמה מעצבות המציעות שמלות מוכנות למכירה או השכרה.

היתרון בהשכרת שמלה הוא לא בהכרח כלכלי. פעמים רבות עלויות השכרה מסתכמות במאות ואף אלפי שקלים. שמלה שנתפרה על ידי מעצב שמלות מוכר ועשויה בד יקר ואיכותי, תשא בעלויות השכרה גבוהות.

אחת הסיבות לכך שנשים בוחרות בהשכרת שמלה היא מחיר. אם תקנו או תתפרו שמלה בסגנון זהה לשמלה המושכרת ייתכן שתשלמו סכום גבוהה בהרבה. לרוב מדובר בשמלות מבד יקר או בשילוב של אבני חן. אותן נשים מוכנות להיפרד מסכום נמוך יותר באופן יחסי, על מנת ליהנות משמלה מושלמת לערב אחד. בסופו של דבר הסיכוי שתלבשו אותה פעם נוספת הוא קלוש.

איפור לבת מצווה

גם את נושא האיפור הוא משמעותי מאוד בשאלה: ״איך לארגן בת מצווה?״ הרי אין כלת בת מצווה בלי איפור. את האיפור כדאי לסגור כמה חודשים מראש. תוכלו לבחור במאפרת המציעה גם עיצוב שיער או לשכור את שירותיה של מאפרת ומסרקת בנפרד. ברוב המקרים מבחינה כלכלית ולוגיסטית כדאי לבחור במאפרת שהיא גם מסרקת. ככל שתצטרכו לתאם פחות ספקים לתאריך ושעה מסויימים, כך החיים שלכם יהיו קלים יותר.  בנוסף לכך, מבחינה כלכלית מאפרת שהיא גם מסרקת לרוב מציעה מחיר משתלם יותר עבור השניים.

מבחינת ההתארגנות קיימות שתי אפשרויות עיקריות: להתארגן אצלכן בבית, המאפרת והמסרקת מגיעות אליכן. או להתארגן בסטודיו של המאפרת. חלק מהמאפרות מאפשרות ללקוחות לבחור היכן הן מעדיפות להתארגן, אחרות מציבות עובדה קיימת. ברוב המקרים מאפרת ומסרקת שתתבקש להגיע אליכן תבקש תוספת עבור הנסיעה. גובה התוספת תלוי במרחק ולרוב ינוע בין 50-150 ש״ח.

כמה עולה איפור בת מצווה?

במידה ומדובר באיפור של כלת הבת מצווה, לרוב המחיר יהיה זול יותר מאיפור עבור אישה בוגרת. אם ביקשתם מהמאפרת לאפר גם את האמא והאחיות של כלת הבת מצווה, ברוב המקרים היא תציע הנחה כלשהי עבור האיפור. ככול שתביאו לה יותר לקוחות באותו היום, כך תשלמו פחות עבור כל מתאפרת.

איפור בת מצווה הוא יחסית נורא עדין ואינו כולל טכניקות מתקדמות כמו הצללה, הדבקת ריסים ושימוש בחומרים יקרים שאמורים לנטרל כהויות ופגמים שונים בעור. הסיבה לכך היא שילדות בנות 12 עדיין צעירות ורכות ואינן סובלות מפגמים בעור ובטח שלא מקמטים וכהויות. איפור בת מצווה אינו כרוך בזמן עבודה רב, אך יחד עם זאת מאפרת לא תגבה רק עבור זמן העבודה המדויק בפועל. ברוב המקרים המחיר מגלם מספר שעות מינימלי (בערך שעתיים עבודה) מספר השעות יכלול בתוכו גם את זמן הנסיעה. גורמים נוספים שעלולים להשפיע על המחיר הוא הניסיון והשם של אותה מאפרת. בין אם זה איפור עדין לבת מצווה או איפור ערב לעור בוגר, מאפרת שמעריכה את הידע והמקצועיות שלה תגבה בהתאם.  

מחירי איפור לבת מצווה

איפור לכלת בת מצווה ינוע בין 150-750 ש״ח. איפור לכלת הבת מצווה משתנה בהתאם לסגנון האיפור ושימוש בתוספות שונות כמו הדבקת ריסים, מדבקות, אבנים וכו׳. המחיר עבור אמא או אחות בוגרת יתומחר בתעריף איפור ערב. המחיר ינוע בממוצע בין 250-1500 ש״ח בהתאם לניסיון ולוותק של המאפרת ושימוש בתוספות שונות. איפור של ילדה נוספת בגיל צעיר תתומחר בין 150-450 ש״ח.

ברוב המקרים מאפרת שהיא גם מסרקת תציע מחיר חבילה משתלם עבור איפור ושיער יחד.

כתבות נוספות בנושא