fbpx

בית

בלוג

ספקים

עלינו

צור קשר

הילדה מתנגדת לאירוע בת מצווה

טיפול בהתנגדויות לפני בת מצווה

לעיתים מתרחש מצב בו רצונות ההורים לא תואמים את רצון הילדה בכל הקשור לחגיגות בת מצווה. המצב יכול להיות מתסכל מאוד עבור שני הצדדים. כל אחד מנסה לשכנע את הצד השני בדעתו והיחדה מתנגדת לאירוע בת מצווה כפי שאתם מתכננים.

אומנם אירוע בת מצווה היא חגיגות יום ההולדת של הילדה. אירוע משמעותי בו היא הופכת לנערה מתבגרת ומתחילה דרך חדשה בחייה. אך האירוע הזה הוא לא פחות משמעותי גם עבור ההורים שחוגגים בשמחה מהולה בעצב את סיום תקופת הילדות והתמימות של ביתם הקטנה. כעת מתחילה תקופה חדשה בה היא הופכת לנערה מתבגרת ומתנגדת.

לכן חשוב מאוד למצוא את עמק השווה בכל הקשור לחגיגות על מנת ששני הצדדים יהיו מרוצים. בסופו של דבר מדובר באירוע משפחתי משמח ואין סיבה להתחיל את שנת המצוות המיוחדת בריב משפחתי.

למה הילדה מתנגדת?

השלב הראשון בדרך לפתרון חילוקי הדעות בנוגע לחגיגות הבת מצווה מתחיל בשיחה אישית עם הילדה. חשוב להבין ממה באמת נובעת ההתנגדות שלה. לא תמיד השיחה תתנהל בצורה חלקה, ייתכן ותצטרכו לעשות שיחה במספר שלבים. רמת הפתיחות של הילדה בשיחה תלויה לחלוטין ברמת הפתיחות ובדינמיקה היומיומית ביניכם בבית.

סגנון האירוע לא תואם את סגנון הילדה

יתכן כי חגיגת בת מצווה סטנדרטית באולם עם המון אנשים שהיא כלל לא מכירה נשמעת פחות אטרקטיבית עבורה. ההורים מדמיינים את ביתם הקטנה לבושה בשמלה נסיכותית ורודה, רכובה על חד קרן. בעוד הילדה סולדת מכל דבר שקשור לעולם הדיסני הוורדרד. 

הציעו לילדה לבחור בנושא כלשהו שקרוב לליבה. אם הילדה חובבת ספורט, רכיבה על סוסים או כל דבר אחר, שקפו זאת באירוע עד כמה שניתן. הניחו לה לבחור מה היא רוצה ללבוש וכיצד יראה הערב. הניחו לה להחליט כמה תשומת לב היא רוצה למשוך אליה במהלך האירוע. בנוסף, אפשרו לה לבחור את האטרקציות עבור חבריה.

שתפו אותה בארגון ותכנון האירוע ואל תבטלו שום התנגדות שלה. להפך, התנגדויות הן הזדמנות מצויינת להעמיק את התקשורת ביניכם ולחפש חלופות אפשריות יחד.

הילדה סובלת מבעיות חברתיות

אחת הסיבות השכיחות שבגללן הילדה מתנגדת נחרצות לחגיגות בת מצווה היא בעיות חברתיות. באירוע שבו עליה להזמין את חבריה לכיתה ייתכן וקיים בה החשש כי הילדים פשוט לא יגיעו. במקרי קיצון הילדה אף עוברת חרם חברתי וההורים לא מודעים לכך. העלו בפני הילדה בשיחה פרטית את נושא המוזמנים. הציעו להזמין את כל ילדי הכיתה ללא יוצא מן הכלל על מנת ששום ילד לעולם לא יישאר מאחור. במידה והילדה מביעה התנגדות בדקו איתה האם היא חוששת כי המוזמנים לא יגיעו. הסבירו לה כי זהו חשש טבעי שתוקף כל בעל שמחה במצב דומה בחייו. ואפילו אתם חולקים את אותו החשש כלפי שאר המוזמנים המבוגרים באירוע שלה.

הציעו כי תשלחו הודעה בקבוצת הכיתה ותהיו בקשר רציף עם ההורים על מנת לוודא הגעה ולחסוך הפתעות לא נעימות. כך תוכלו להסיר מלבה את הדאגה ולקחת על עצמכם את האחריות בנוגע לחברי הכיתה המוזמנים. 

הציעו אלטרנטיבות מקוריות

לא כל ילדה מתחברת לקונספט של אולם, שמלה והרבה מוזמנים. אם זה המצב אצלכם, ייתכן וזאת הסיבה שהילדה מתנגדת לאירוע.

לעיתים כל מה שצריך על מנת לחגוג אירוע מדהים הוא לחשוב בצורה מקורית ולהציע לילדה אפשרויות נוספות לבחירה. קודם כל תבינו האם הילדה רוצה מסיבה עם חברים בלבד, מסיבה מעורבת עם המשפחה המורחבת או בכלל אירוע מצומצם של המשפחה הקרובה. 

בהתאם לבחירתה הרכיבו את רשימת המוזמנים ולאחר מכן בחרו את המקום המיוחד לחגיגות האירוע.

אירוע מצומצם לילדה מתנגדת

במידה ובחרתם באירוע מצומצם יחסית האפשרויות העומדות בפניכם הם רבות. תוכלו לשכור יאכטה למספר שעות ולצאת להפלגה. על היאכטה תוגש ארוחת שף מפוארת או יוצג שולחן שוק מהמם. תוכלו לשלב טבילה במים. ההפלגה תבטיח לכל המוזמנים אירוע מהנה ורטוב במיוחד. 

אפשרות נוספת היא השכרה של וילה עם בריכה. בסיום האירוע המשפחה הגרעינית יכולה להישאר ללילה בוילה. למחרת בבוקר תסכמו יחד את החגיגות בארוחת בוקר משפחתית וטבילה בבריכה.

תוכלו לשכור מתחם צימרים, ליהנות מארוחה בחיק הטבע ולבלות את הלילה יחד עם המשפחה הקרובה.

אירוע עם החברים בלבד לילדה מתנגדת

אירוע שכולו מיועד לילדים יתבסס על מספר דברים עיקריים: מוסיקה לריקודים, אטרקציות מהנות ואוכל שילדים אוהבים. תוכלו לשכור לופט ולארגן בו מסיבה עם די.ג’יי. השכירו כמה שולחנות משחק, עמדות סלפי לצילום ועמדות מציאות מדומה. במידה ואתם מעוניינים באירוע מאורגן ומסודר, תוכלו לשכור מפעיל אירועים שיעביר את כל הפעילויות לאורך הערב.

אופציה נוספת היא אירוע במסעדה. תוכלו לבחור במסעדה המכילה חדרים פרטיים לאירועים. תוכלו לשלב כמה משחקי חברה מגבשים ומהנים שבסיומם יחולקו פרסים למשתתפים.

לסיכום, האפשרויות הן בלתי מוגבלות, תוכלו להסב כמעט כל מקום אפשרי עבור חגיגות הבת מצווה. כמובן שהבחירה במקום תלויה בכמות המוזמנים ובתקציב אותו אתם רוצים להשקיע.

כתבות נוספות בנושא